Wednesday, June 27, 2018

PERLAWANAN BOLA SEPAK ANTARA WISMA PERWIRA VS WISMA BINTARA HARIMAU MALAYA


PERLAWANAN BOLA SEPAK PERSAHABATAN


Pulau  Pinang - 27 Jun 2018, pertandingan bola sepak antara Wisma Perwira menentang Wisma Bintara telah diadakan di Padang SMK Sungai Ara. Sepak mula bermula pada jam 1600 dan berakhir pada jam 1800.



Wisma Perwira yang diterajui oleh Gembala Harimau Malaya manakala Wisma Bintara pula diterajui oleh SMR pasukan telah memberikan saingan sengit serta Fair Play Game memudahkan pengadil perlawanan yang diketuai oleh Kpl Raja dan dibantu oleh Kpl Fizhar dan Kpl Shahabudin telah berkesudahan dengan keputusan seri 1-1. Kedua-dua pasukan terikat 0-0 pada babak pertama dengan penguasaan bola dikuasai oleh Wisma Perwira. Wisma Perwira hampir mendahului pada minit ke-15 hasil lorongan cantik oleh Gembala Harimau Malaya kepada penyerang Wisma Perwira namun tiada penyudah yang memuaskan. Pada minit ke-22 Wisma Perwira sekali lagi terlepas peluang apabila penyerang gagal melorongkan bola dengan baik kepada Gembala harimau Malaya walaupun penjaga telah terpedaya. Peluang terbaik yang dimiliki oleh Wisma Bintara hadir pada minit ke-25 hasil lorongan cantik KSMJ namun gagal disudahkan dengan kemas oleh SMR. 



Babak kedua bersambung dengan Wisma Perwira menggandakan asakan dengan melakukan tiga pertukaran serentak dan memasukkan Kapt Syukri, Mej Azharuddin dan Lt M Ikram bagi mengimbangi bahagian serangan yang dilihat sukar untuk menembusi barisan pertahanan Wisma Bintara. Berbeza pula percaturan taktikal Wisma Bintara dengan melakukan 5 pertukaran serentak dengan memasukkan hampir kesemua pemain pertahanan. Wisma Perwira berjaya mendahului dengan jaringan oleh Penolong Pegawai memerintah pada minit ke-18 pada separuh masa kedua.





Wisma Perwira dilihat mengendurkan asakan setelah mendahului 1 gol dan banyak mensia-siakan peluang bagi menambah jaringan. Hasilnya, kealpaan serta kesilapan pada penghujung babak kedua menyaksikan Wisma Bintara berjaya menyamakan kedudukan melalui thru ball cantik oleh KSMJ kepada Sjn Zul membuahkan hasil apabila rembatan Sjn Zul gagal ditepis kemas oleh Penjaga Gol Wisma Perwira.



Sepanjang perlawanan tiada layangan kad oleh pengadil perlawanan serta kecederaan serius oleh pemain. Kesemua pemain berjaya melaksanakan perlawanan tersebut dengan jayanya serta motif perlawanan berjaya dicapai dengan adanya jamuan bagi merapat dan mengeratkan hubungan serta semangat kekitaan Harimau Malaya.


HARIMAU MALAYA
"Sentiasa Tunjuk Belang"

1 comment:

  1. Ada posting baru tak? Rindu nak melawat pasukan dimana saya ditauliahkan pada tahun 1975 di kem Terendak.

    ReplyDelete